Patt

Szabályok


A Sakk játékban ha egy játékos nem tud szabályosan lépni, de nincs sakkban, akkor pattban van. Ilyenkor a játék döntetlennel ér véget. (Ha a játékos egyúttal sakkban is van, akkor az a matt, és olyankor veszít.)

Példák:

½-½

A vezér egyetlen szabad mezőt sem hagyott a királynak, viszont nem ad sakkot, ezért az állás patt, tehát döntetlen.

½-½

A sötét király elállja a gyalog átalakulási mezőjét. Ha sötét következik, akkor nem tud lépni, tehát patt.

½-½

Világos nagy túlerőben van, és pillanatokon belül mattot adna. Sötét egyetlen esélye, ha a bástyával sakkot ad a királynak. Ekkor ugyanis ha világos leüti a bástyát, akkor patt áll elő, különben pedig bárhova lép a király az alapsoron, a bástya a második sorból örökös sakkot tud adni.

Külső hivatkozás