Chigorin-sakk

Sakkváltozat


HuszárTábornokHuszár FutóVezérFutó

Kipróbálom  ·  Ilyen játszmák (16)

Olyan sakkváltozat, ahol világosnak vezér helyett tábornoka van (bástya + huszár), és futói helyett is huszárok vannak. Sötétnek vezére és négy futója van.

Tábornok = Bástya + Huszár

Egyébként a sakk szabályai érvényesek, az alábbi eltéréssel:

Megjegyzések

A két félnek lényegesen eltérő lehetőségei, stratégiái vannak. A játék célja, hogy kihangsúlyozza a huszár és a futó közötti különbségeket.

Sötétnek annyiban előnye van, hogy a futó legtöbbször valamivel értékesebb, mint a huszár (és a vezér is értékesebb a tábornoknál), különösen a végjátékban. Világosnak viszont a megnyitásban van előnye: villámgyorsan tud sáncolni, és kifejleszteni a tisztjeit.

Hasonló játék
Kitalálta

Ralph Betza, 2002 – a nevét M. I. Chigorin sakkozóról kapta, akinek a szokásostól eltérő véleménye volt a futó és a huszár relatív értékéről[ChVar.com]

Külső hivatkozások